Gmina Istebna - oficjalna strona

Przejdź do strefy mieszkańca
26.06
2023

Zespół Istebna w kraju kwitnącej wiśni

Podróż do kraju kwitnącej wiśni i wschodzącego słońca – to marzenie, które stało się rzeczywistością! Na zaproszenie ambasady RP w Tokio mieliśmy możliwość reprezentowania naszego kraju między innymi podczas 14 Festiwalu Polskiego w Japonii.

Naszą przygodę rozpoczęliśmy w czwartek 4 maja o godzinie 5:00 rano wyruszając z Istebnej do Wiednia. Stamtąd czekał nas ponad 12-godzinny lot do Tajwanu a następnie 3,5 h do Tokio. Po ponad 26 godzinach podróży szczęśliwie dotarliśmy do celu.

Nasz pierwszy występ odbył się w ambasadzie RP w Japonii. Nasz koncert spotkał się z  bardzo pozytywnym odbiorem wśród widzów. Tego dnia miało również miejsce spotkanie z ambasadorem Pawłem Milewskim oraz naszym krajanem księdzem Janem Burym, który od prawie pół wieku pracuje w Japonii.

Głównym celem naszego wyjazdu był występ 7 maja podczas 14. Festiwalu Polskiego w Tokio. Jest to coroczne i największe tego typu wydarzenie promujące Polskę, polską kulturę oraz polskie firmy i produkty w Japonii. W tym roku miał miejsce na dwóch połączonych promenadą placach: Centralnym i Zegarowym w prestiżowej przestrzeni handlowo-rozrywkowej Yebisu Garden Place. Głównym organizatorem wydarzenia był Instytut Polski w Tokio, we współpracy z Ambasadą RP, Zagranicznym Ośrodkiem Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT), Zagranicznym Biurem Handlowym Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (ZBH PAIiH) oraz z Polską Izbą Gospodarczą w Japonii (PCCIJ).

Jednym z punktów na naszej trasie koncertowej było Takasaki. W tym mieście goszczono polskich olimpijczyków w 2021 roku. My mieliśmy możliwość wystąpienia w miejskim teatrze, gdzie czekała na nas pełna sala japońskiej publiczności, która na każdym kroku wyrażała szacunek i zainteresowanie.

Kolejne dwa dni spędziliśmy w Enie. Jest to bardzo urokliwa miejscowość z górzystym krajobrazem. Tuż po przyjeździe spotkaliśmy się z bardzo serdecznym powitaniem, a następnie udaliśmy się na spotkanie z burmistrzem miasta, potem krótki spacer i rejs po jeziorze, zaś wieczorem odbyły się warsztaty robienia sushi i degustacja lokalnych wyrobów. Podczas drugiego dnia w Enie, odbyły się krótkie warsztaty taneczne i prezentacja województwa śląskiego w lokalnej szkole oraz koncert na dużej scenie w miejscowym centrum kultury. Bardzo ciepło i serdecznie zostaliśmy przyjęci w Enie, aż żal było odjeżdżać.

Na koniec znów powróciliśmy do Tokio. Mieliśmy czas na zwiedzanie miasta oraz zakup pamiątek. Tego dnia odbyły się również warsztaty kulinarne podczas których mieszkańcy mogli skosztować naszych tradycyjnych placków ziemniaczanych. Był to czas bardzo intensywny, ciekawy i niezwykle piękny!

Nasza japońska przygoda nie byłaby możliwa bez naszych sponsorów. Bardzo dziękujemy za wsparcie finansowe Gminie Istebna – otrzymane środki przeznaczyliśmy na pokrycie kosztów dojazdu do lotniska, testy COVID, ubezpieczenie członków zespołu oraz zakup materiałów promocyjnych w formie koszulek.  Dodatkowo wparli nas: Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza,  Nadleśnictwo Wisła, Złoty Groń Resort & Spa oraz Fundacja Piastun.

Japonia to kraj wyjątkowy. Połączenie tradycji z nowoczesnością sprawia, że poznawanie go staje się niezwykłą przygodą i na pewno pozostanie w naszej pamięci na długo.

Maria Motyka – kierownik zespołu

Dodał: Magdalena Rucka (8992)

Kalendarz imprez

Przejdź do wersji tekstowej kalendarium imprez
kwiecień 2024
PN WT ŚR CZ PT SB ND
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Lista dni w które odbywają się imprezy w miesiącu: kwiecień